Jana Ohanková

Jana OhankovaPomáhá lidem spojit se s moudrostí jejich těla, se zdravím – naším největším bohatstvím.

Moje cesta k józe, Pilates a meditacím

JÓGA

V roce 2001 jsem se seznámila se zcela novým stylem cvičení – PowerYogou. Toto dynamické jógové cvičení mne velice okouzlilo. PowerYoga mi totiž zpevnila i protáhla tělo a zároveň dodala energii a klid. Pod vedením Vaška Krejčíka a Lenky Kýrové jsem se PowerYoze věnovala pravidelně 4 roky. V roce 2004 jsem se rozhodla stát lektorkou tohoto stylu cvičení.

Od té doby jsem ušla kus cesty. Seznámila se s různými styly jógy a různými učiteli. Jógu dnes již necvičím, ale praktikuji. Své vědomosti, klid a všímavost předávám lidem na svých lekcích. Jóga je pro mne moje zlato.

PILATES 

V průběhu cesty jógou jsem se seznámila s metodou Pilates. Tento styl cvičení mne okouzlil až po studiu u Gábiny Němečkové, majitelky studia MyPilates. Naučila jsem se „být lépe“ v jógových pozicích, zapojit střed těla a to vše správně vysvětlit klientům. Zároveň jsem cvičení Pilates propadla. Pilates je pro mne moje stříbro a já o něho pečuji s láskou a vděčností.

MEDITACE

Praxe jógy i cvičení Pilates, obě tyto metody jsou úzce svázány s dechem – pranajámou. A tady je už jen krůček k meditaci. V roce 2012 jsem se potkala s Terezkou Kramerovou, která mi ukázala kouzlo meditace. Obrovskou meditační zkušenost ticha a klidu jsem zažila díky Charlesovi Ridley, učiteli kraniosakrální biodynamiky.Absolvovala jsem kurzyMindfulnesspod vedením Jana Honzík a lektorů z Českého mindfulness institutu. Medituji téměř denně, což je součástí méterapeutické práce s tělem.Vnímám, že jsem na začátku a hledám tento svůj diamant.

O terapiích somatického (tělového) prožívání

Věnuji se Kraniosakrální terapii a metodě Somatického prožívání. Obě tyto metody mne okouzlily svou hloubkou a zároveň jemností, se kterou oslovují tělo a orientují ho ke zdraví.

Metody, které umím a přináším, vás mohou významně podpořit při cestě ke zdraví, radosti a vnitřnímu klidu.

Využívám k tomu:

  • jemné somatické metody, které jsem se naučila od svých učitelů,
  • svou intuici, kterou mám, následuji ji a důvěřuji ji
  • ticho a klid svého srdce, které prohlubuji meditací a
  • svůj zdravý, selský rozum, který mi byl dán do vínku.

Kdy metody pomáhají?

Tyto metody mají velmi pozitivní vliv na celkový fyzický tak i duševní stav člověka. Jejich kouzlo je v tom, že zklidní náš rozbouřený nervový systém, klient je schopen prožívat přítomnost (jeho myšlenky nikam nebloudí) a za této situace se nastartují ozdravné procesy v těle klienta.

  • Fyzické obtíže (bolestí zas a šíje, problémy s dutinami, ke zmírnění bolesti vycházející z páteře a kloubů)
  • Neurologické obtíže (podpůrná léčba bolesti hlavy a migrén, zánět trojklanného nervu, bolesti čelisti a zmírnění chronických bolestí)
  • Trauma a deprese (fyzické trauma, operace, úrazy, nespavost, problémy s příjmem potravy, rozpouštění stresu a emočního šoku)
  • Pro těhotné a děti (příprava na porod, rozpouštění stresu před, v průběhu i po porodu, hyperaktivní děti, začínající růstové problémy)
  • V procesu osobního růstu (prohlubuje uvědomování si sebe a těla, integruje tělo-mysl -duši, harmonizuje nervový systém, zmírňuje stres a napětí)