Cvičení

Ranní Powerjóga
Začněte svůj den s Ranní Powerjógou a aktivujte vaši energii na celý den. Dynamická ranní jóga vyrovnává svalové dysbalance a Vy se budete cítit svěží a plná optimismu. Povzbudíte Vaše vnitřní orgány a tím připravíte Váš organismus na celodenní zátěž. Pozdrav slunci a ostatní asány podporují v dynamickém pojetí ranní jógy protažení svalů a pomohou Vám pročistit nervový systém.

Pilates
Pilates je cílená forma cvičení, která pomáhá posílit a tonizovat tělo. Vytváří pevné a optimálně tvarované tělo. Mentální soustředění a dechové techniky, které se v hodinách naučíte podporují půvabný pohyb a zlepší vědomí Vašeho těla. Pilates je cvičení vhodné pro začátečníky i pokročilé a pro každou věkovou kategorii. Metoda Pilates se soustředí na zpevnění hlubokých vnitřních svalů, které nemohou být aktivovány běžnými metodami cvičení. Výsledkem je pevné ploché břicho, zpevněná páteř bez bolesti a ladné držení těla.  Pro všechna cvičení je charakteristické propojení těla a mysli.

Super pilates
Je zesílenou formou pilatesovy metody. Super pilates využívá těžší formy základních cviků pilatesovy metody, posilování s vlastní vahou těla a pomůckami jako je over ball nebo flex band. Cvičení je určeno pro každého, kdo chce zlepšit svojí fyzickou kondici, zeštíhlit partie v okolí bříška a boků a cítit se skvěle.

Powerjóga
Hlavním cílem cvičení Powerjógy je protažení a posílení svalů celého těla. Během cvičení se pravidelně opakují základní jogové pozice (asány) , při kterých se zpevňují svaly a poté následuje protažení a uvolnění. Při pravidelném cvičení dochází k zeštíhlení postavy, redukci podkožního tuku a k celkovému zlepšení soustředěné mysli. Powerjóga podporuje správnou činnost vnitřních orgánů a vnitřních procesů v celém těle. Harmonicky rozvíjí Vaši psychickou i fyzickou kondici. Jednotlivé pozice upevňují celistvě svalový korzet, posilují ochablé svaly a protahují zkrácené svaly. Dochází ke tvarování problémových partií – břicho, nohy, hýždě.

Iyengar jóga
Je směr jógy zaměřený na detailní a precizní nastavení pozic, k tomu se používají pomůcky (bolstery, pásky, židle, bloky) Pro začátečníky působí jako podpora, pro pokročilejší k prohloubení pozic. Iyengar joga je vhodná také pro lidi s bolestmi zad, vysokým krevním tlakem, kloubními problémy .
Cílem je se naučit vnímat své tělo, diky preciznosti provedení pozic, delší době setrvání v pozicích a pořadí pozic.
Iyengar jóga pro začátečníky se liší kratší dobou setrvání v pozicích a častějším opakováním. Lektoři vždy opravují a pomáhají nastavit správnou pozici.

Aerojoga
Je skvělý systém cvičeni  na protažení, posílení a relaxaci. Některé pozice jsou shodné s normální jógou, síť pouze prohlubuje jejich účinky a nutí hluboký systém posturálních svalů  k větší intenzitě a to diky neustálému vyrovnávání disbalancí.
Ale jsou zde také polohy, které působí blahodárně na naši páteř – vyvěšení, čímž se uvolní celý kosterní a kloubní systém.
V našem studiu upřednostňujeme individuálni přístup, lekce probíhají max. v pěti lidech.

Vinyasa jóga
Při cvičení Vinyasa jógy je zdůrazňováno dynamické propojení pozice (asány) a dechu (pránájámy). Klíčová je koordinace pohybu s rytmem dechu. Při cvičení dochází k prokysličení a prohřátí celého těla. Podporuje flexibilitu a očištění organismu, pomáhá bojovat proti únavě, napětí a stresu.

Kundalini jóga
je podle Yogi Bhajana jogínská tradice kombinující meditaci, mantru, fyzické cvičení a dýchací techniky. Je to Raja jóga, která shrnuje osm stupňů jógy do praktikování jediné formy jógy a vede ke znamenitosti a k extázi. Kundalini doslovně znamená lokna na pramínku vlasů milého. Metafora se vztahuje k toku energie a vědomí, které existuje v každém z nás a které nám umožňuje splynout s vesmírným vědomím. Spojení individuálního a vesmírného vědomí vytváří božskou jednotu, zvanou jóga. Po tisíce let byla tato posvátná věda a technologie uchovávána v tajnosti a předávána ústně od mistra k vybranému učedníkovi až do roku 1969, kdy ji Yogi Bhajan, mistr Kundalini jógy, začal vyučovat veřejně.
Je také známá jako Jóga vědomí. Zaměřuje se na povědomí o sobě sama a na zážitek našeho nejvyššího vědomí. Technologie Kundalini jógy podle Yogi Bhajana je věda o mysli a těle a vede k pozvednutí ducha, který nemá hranice a je neomezený. Proto je tato jóga pro každého bez rozdílu. Podle starodávné tradice jógy je Kundalini jóga podle Yogi Bhajana cestou normálních lidí, tj. vždy byla praktikována lidmi, kteří měli rodiny a pracovali, na rozdíl od obvyklé cesty jogína, tzn. vzdání se světských věcí, celibát a odchod ze společnosti lidí.
Hlavním cílem Kundalini jógy je probudit plný potenciál lidského vědomí.

Jin jóga
Jin jóga spojuje jogínskou a taoistickou tradici a je považována za praxi klidné síly. Většina forem jógy praktikovaných v západním světě je spíše jangové povahy – v centru jejich pozornosti stojí práce se svaly a snaha o dosažení určité formy. Naopak jin jóga se soustředí na zjemňování, odevzdání se a přijetí. Pozornost je na fyzické úrovni věnována působení na pojivové tkáně (vazy, šlachy, fascie, klouby), tedy ty tkáně těla, které mají zásadní význam pro rozsah pohybů. Jin jóga se zaměřuje zejména na oblast spodní části páteře, pánve a kloubů stehenní kosti a výrazně stimuluje meridiány, které touto oblastí procházejí. Setrvání v každé pozici je relativně dlouhé (cca 3 až 5 minut), aby bylo umožněno bezpečné a pozvolné působení na pojivové tkáně. Vzhledem k tomu je jin jóga pro mnohé náročnou praxí, přináší však uvolňování ztuhlosti nejen na fyzické úrovni, ale otvírá prostor též k emoční očistě a k integraci meditace do praxe jógových ásan. Mezi pozitivní účinky patří též prožitek hluboké relaxace, pokojné mysli a obnova proudění životodárné energie. Při jin józe naše tělo negeneruje příliš tepla, proto možná využijete i mikinu a ponožky.
V průběhu jin jógových lekcí budeme mít možnost jít do hloubky a prostřednictvím jednoduchých, nikoliv však vždy snadných pozic ponořit se do vlastního nitra a uvolnit případné bloky zamezující volnému proudění energie v našem těle.  V praxi se seznámíme se základními koncepty taoistické jógy, která je nejen výborným doplňkem dynamičtějších stylů jógy, ale i účinnou protiváhou hektického světa, který nás v dnešní době obklopuje.
Šárka vnímá jógu jako kreativní cestu k poznání a přijetí sebe sama a zdroj inspirace při objevování nových možností. O jin józe říká: „Až po setkání s jin jógou jsem si uvědomila, že nejen moje jógová praxe, ale i způsob života jsou orientovány spíše na aktivní snahu o dosahování vytyčených cílů prostřednictvím vynaloženého úsilí, než na objevování vnitřního míru a harmonie a ponechání věcem volného průběhu. Jin jóga je tím, co nám může pomoci vyrovnávat aktivní aspekty našeho života, vybalancovat v sobě jin a jang, tyto opačné a navzájem se doplňující síly.“

Jemná jóga
Koncentrace na rozvíjení ohebnosti a kloubní pohyblivosti, zapojení svalové síly, koncentrace mysli, jako základ nenáročného cvičení jógy. Cvičení je určeno všem, kteří s jógou začínají, nebo již cvičí.
Lekce jsou zaměřeny na preventivní protažení a zároveň posílení zad, a s nimi souvisejících partií. Jsou uvedeny a ukončeny krátkou relaxací, abychom se uvolnili a byli se schopni spojit se svým tělem ještě více. Dech poslouží jako spojnice mezi naším tělem a myslí.

ROZHÝBÁNÍ – kyčlí kvůli bedrům a ramen kvůli hrudní a krční páteři
POSÍLENÍ – břicha, mezilopatkových svalů, dna pánevního
PROTAŽENÍ – svalových řetězců – pro zmírnění zvětšeného prohnutí a vyhrbení páteře
TRAKCE – neustále se opakující protažení páteře a to zejména v bederní oblasti
ROTACE – rozhýbávání páteře a to zejména v horní hrudní části mezi lopatkami

FLOWIN
Moderní tréninkový systém pocházející ze Švédska, který byl vyvinut pro vrcholové desetibojaře. Dokáže nahradit veškeré fitnes aktivity. Je založen na přirozených a plynulých pohybech bez doskoků a zatížení kloubů. Při cvičení se používá jen hmotnost těla a tlak na podložku. Při každém cviku procvičujeme několik svalových skupin najednou. Posilujeme hlavně
střed těla a svaly upínající se na pánev a obratle.

FLOWIN PILATES
Cvičeni je pomalejší a používá podobné cviky jako Flowin. Slouží k vyrovnaní dysbalancí pohybového aparátu.

Healing Method
Jedná se o zdravotní cvičení vytvořené Monikou Rebcovou na bázi některých prvků zdravotně-pohybových technik pilates, jógy, feldenkrais, strečingu a relaxačních technik spojených v 60-ti minutovou lekci zdravotního cvičení tak, aby prvky na sebe logicky navazovaly a vyvažovaly tak postupná procvičení jednotlivých částí těla v průběhu lekce.

Jedná se o zohlednění zdravotních aspektů pohybu – co je to zdravý a prospěšný pohyb s ohledem na kosterní, kloubní a svalový tělesný aparát a způsoby jeho procvičování, případně posílení. Do procesu učení pohybu zapojíme vnímání vlastního pohybu – uvědomění si jednoty těla a mysli a vlastní pohybové možnosti individuálního jedince. Pro toto zdravotní cvičení mám vypracovanou vlastní metodiku na základě dlouholetých zkušeností s výukou pohybu.
Cvičení Healing Method  je vhodné pro člověka každého věku a úrovně fyzických možností. Jeho cílem je pomoci člověku získat a zlepšit tělesné a duševní zdraví a dosáhnout harmonie.

Healing Method vás naučí správnému držení těla, celkově zpevní svaly, osvojíte si při něm novou pohybovou koordinaci a estetiku, nový způsob pohybu a používání svalstva celého těla včetně vnitřních stabilizačních svalů. Lekce vám také umožní zvětšení rozsahu pohybu páteře i kloubů rukou a nohou a zlepší vaši rovnováhu, dodá eleganci a přinese inspiraci novými pohybovými možnostmi.
V této lekci se uvolníte a naučíte se pohybovat zcela přirozeně. Také zároveň pocítíte příliv nové energie, neboť po lekci nebudete unaveni, ale plni síly a dobré nálady. Tuto lekci může navštěvovat každý i neškolený zájemce, který nikdy necvičil.
Po přípravných cvičeních na podlaze přecházíme do stoje na nohou, kde budeme procvičovat zpevnění celého těla a rovnováhu. Lekci zakončíme relaxací. V této lekci v sobě objevíte netušené možnosti nového pohybu, poznáte lépe sami sebe, nabudete sebedůvěru a rozšíříte si pohybový rejstřík. S doprovodem relaxační hudby se během této lekce také skvěle uvolníte fyzicky i psychicky a odpočinete si od denních starostí. Cvičení je určeno ženám i mužům každého věku.

Zdravé cvičení
Cílem lekcí zdravého cvičení je naučit Vás vnímat své tělo jako celek. Výsledek a dojem ze cvičení je harmonický a velmi příjemný.
Důraz je kladen hlavně na vnímání středu těla (core), odkud se odvíjjejí  všechny naše pohyby. Pomocí jednotlivých zdravých cviků, které mají vždy svůj účel a smysl, budeme postupně, díky pravidelnému cvičení, tělo zbavovat  svalové nerovnováhy a tím ho  nastavovat do správné pohody – tělesné i duševní.
Cvičení je zaměřeno především na protažení zkrácených svalových skupin a současně na posílení svalových skupin s tendencí  k ochabování.
Vše  samozřejmě podpoříme  správnou technikou dýchání.
Zdravé cvičení je vhodné pro všechny věkové kategorie, sportovce, nesportovce, pro začátečníky i pokročilé.

Slow Vyniasa jóga
Co čekat od slow vyniasa jógy? Především plynutí na vlně dechu, jednotlivé pozice jsou propojeny takzvanou vyniasou (opakující se dynamickou sestavou) naopak v některých ásanách zůstaneme na větší počet dechů. Cvičením se tělo zpevní a získá ztracenou pružnost. Ponoříte se sami do sebe a svého dechu a pozice budou plynout s naprostou lehkostí. Lekce je lehce dynamická hravá a pokaždé jiná snad vám vrátí ztracený klid a pomůže uniknout od všeobecného shonu kolem nás. Zároveň se určitě zaměříme na správné a zdraví prospěšné nastavení v jednotlivých pozicích. Tělo se určitě zahřeje a mysl uvolní. Když spojíme dech a pohyb, mysl se zaměstná a sama se odkloní od věčného těkání a zakotví se v přítomnosti.
Energie bude volně proudit, lymfa se rozpohybuje, tělo se očistí a posílí se imunita.